28 Temmuz 2011 Perşembe

Scuba Diving

Bugun 20. Dalışımı tamamlamış bulunmaktayim.
İlk dalış zamanlarımda sürekli sorular sorup, yeni bir şeyler öğrenmeye çalışırdım.Nerede dalışla ilgili bir şeyler konuşulsa araya sızardım.Zaten dalış teknesinde de büyük derbi, siyaset veya Avrupa birliği sohbetleri olmaz.Herkes ama herkes bi şekilde dalışla ilgili anılarını anlatır ya da kulaktan dolma bilgileri sohbet mezesi yapar.Nerdeyse her cümle ”Bi keresinde” diye başlar veya yeni başlayanlara “şuan bu normal 3-5 dalıştan sonra toparlarsın” diye devam eder.Bugun kurduğum cümlelere bakiyorum da ben de bu çarkın bir dişlisi olmuşum; “4.dalıştan sonra artik kendiniz ve ekipmanlarınızla olan aşinalığınız pekişir ve etrafa dikkat etmeye başlarsınız işte o zaman keyif alırsınız” Bu cümleleri bugün ben kurdum zaten bana da söylenmişti..Belirli bir süre üzerimde tutup, yenilere devretmiş oldum.Evet ben olmuşum beyler.
“Sualtı dünyası”, Bu tamlama çok kullanılır ama cidden öyle bir dünyanın var olduğunu aşağı inince anlıyor insan.O dünyanın güzelliklerine şahit olmak elbette biraz sabır ve pratik istiyor.Sonuçta gündelik hayatta kullandığın 5 duyu organını alıştığın şekilde kullanamıyorsun.En tuaf gelen, suyun altında nefes alip vermek.Bu insanin psikolojisine ters bi kere.Bu nedenle istem dışı nefes tutmaya çalışmak zamanla atlatılan bir alışkanlık.İşitme organın, görüş yeteneğin ve hareket kabiliyetin oldukça kısıtlı.Oraya ait olmadığın aşikar.Ait olanları izlemek ise her şeye değer.Cidden ilahi bir gücün bu güzelliklikleri yarattığını inanmana neden oluyor.İnançlı bir birey oluyorsun.

Dalış esnasında eğer ekipmanlarla ilgili bir sorununuz yoksa (ki varsa sürekli sıkıntılı ekipmana aklınız takilir örn.Maske su aliyordur,ahtapot hafiftan hava kaçırıyordur.Ağırlıkla ilgili sorununuz vardir yüzelliliği iyi ayarlamamamışsınızdır vs) aklınız kendi güvenliğinize takilir.Şuan kaç metredeyim, şuan bi şey olsa kendimi yukarı atip kurtarabilirmiyim? Yanımdaki buddyim müdehale edebilir mi? Cenabetmiydim? Yok lan duş almiştim vs. gibi şeyler geçer :)

Bence ölmeden önce yapılması gereken işler listesinde olması gereken bir aktivite.Yapılmasını öneririm :)

Sevgiler

23.07.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder