28 Temmuz 2011 Perşembe

Charlie Bite meee




En beğendiğim kısmı; kaşlarını çatıp, sitem dolu bir şekilde charrliieee that really hurtt..demesi.

Ya peki hiç düşündünüz mü? Charlie ve abisi türk olsaydi, yine sitem dolu bir charliee mi derdi?
Belki de anında şiddet uygulardı…
Peki bu şiddetin nedeni? Çocuk düşünce yeri döv, kafasını vurunca duvarı döv.Çocuk da hiç suç yok.Suç, hep başkasında.Büyüyünce de başarısızlıklarına mazeret bulan biri oluyor tabi ister istemez.Çocuk ağlamasın diye bu tarz taktikler geliştiren ebebeyinler, farkinda olmadan çocuğun karakterini nasil etkilediklerini görmüyorlar sanırım?
Benim asıl paylaşmak istediğim; geçenlerde misafirliğe gittiğim bir evde şahit olduğum örnek baba portresi.
Evden dışarı çıkan babanın peşinden çocuk ağlar, kendisiyle gelmek istediğini söyler. Anne ise çocuğu oyalayip, “sizi fark etmeden dışarı çıkın” der.Baba,çocuğu karşısına alır, bak olum şimdi gidicem ama birazdan geri geleceğim merak etme diyerek evden çıkar.-çocuk yine de ağlar tabi-
Baba, yol boyunca beni aydınlatıyor; “Eğer annesi oyalarken ben gitseydim çocuk üzerinde ‘Annem beni kandırdı babam da bırakıp gitti.’ Algısını yaratacaktık” diyerek çocukların güven probleminin daha bu yaşlarda başladığına dikkat çekti.
Kıssadan hisse; çocuk diyip geçmemek lazım, her hareketi yorumlamaları kendilerine göre farklı olabiliyor.Onların düşünce sistemini göre davranmak önemli mirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder